fredag 1 juli 2011

Ingen ordning någonstans......

Ingen ordning i mitt hem - ingen ordning i dockornas hem.........tsk.............
sä här ser det ut i mitt fina syrum.......jag blir så trött.....
jag kommer ju knappt in där!

Och så här ser det ut i dockstugan efter lilla nr 10 - Ella - har "möblerat" - har hon lärt av mormor tro? ;-) .......


Vart tog badrummet vägen - och varför ligger hela familjen på golvet i köket?.........

Jaha - badrummet finns numera på vindsvåningen i ett av små dockernas sovrum.......

ganska typiskt oxå - i vårt hem - att julgranen inte är nerplockad än ;-)
Mitt lilla dockskåp som min far byggde till en av mina döttrar :-) - han har faktiskt byggt nästintill alla möbler själv och dockorna har min faster gjort - helt från början.........stöpt  huvud ben och armar och sytt kroppar - målat ansigten och sedan har dom fått kläder av tyg från min mor o fars kläder :-)

ja detta är vad jag bjuder på i dag - vi har haft ett infernaliskt regnväder och jag tror att dagen ska gå i städningens tecken
God fredag till er

2 kommentarer:

  1. Härliga pysselrummet du har. Mer ordning än vad jag har i min källarpysselrum.
    Sött dockskåp med all huller om buller. Barn lär sig från de vuxna. HAHA
    HOppas din städdag blir lyckad och till glädje?
    Många kramar
    ska göra leverpastej till hundarna nu. O sen baka kolarutor med kokostäcke.
    KRAM igen

    SvaraRadera
  2. Å så roligt att få fixa ett sådant fint dockhus :)

    SvaraRadera