fredag 1 juli 2011

Nu har dom bestämt sig - huset är sålt!

Mamma docka och pappa docka har bestämt sig för att sälja huset och flytta till Spanien och det unga par som ni ser här under har nyss köpt huset och har äntligen fått en chans att förverkliga sina drömmar - ett hus i gammal stil;-)
Dom har anlitat en "expert" som är jag - bloggerskan och vi har genensamt bestämt oss för att "blåsa" ut gammal skit
det gamla köket är rensat för nagellack och oljekritor och ska målas så snart det är torrt nog

Den gamla mattan är borta och snart åker även korkmattorna ut

Även övervåningen ska öppnas upp - medan vi tittar på tapeter bestämmer den unge mannen hur han ska till väga för att få bättre insikt i sitt nya hus
Det ända jag ber till nu är att min pappa inte vänder sig i sin grav när jag har bestämt att "Shabby Chicka" dock huset ;-) hahaaaaa

Jaja - vilken saga va! - Men jag tror det kan bli kul - i morgon ska ni få se tapeter och vill ni - så hjälp mig att välja

kramen från mig ;-)

4 kommentarer:

  1. Åh va kul att göra iordning ett dockskåp, det blir nog jättefint ser fram att få se resultatet.
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli kul att få inreda - fast i liten skala - just nu har jag slitit som ett djur (!) - o det är alldeles sant - för att få bort mattorna......undrar vad min gamle far hade limmat med? - det satt som berget!

    SvaraRadera
  3. Så kul pyssel du har för dig :) ska bli roligt att följa din "saga" om dina dockor och deras nya hus :) Kram

    SvaraRadera
  4. Far din ligger nog och beundrar ditt shabbychick.
    Spännande och se hur det går för huset.
    KRAM

    SvaraRadera