tisdag 19 juli 2011

Madonna

Det är 10 år sedan jag köpte min Madonna med Jesusbarnet..................hon har varit min skyddsängel sedan den dag hon o jag hittade varandra

Jag var på en frikyrklig loppis och letade efter "bra att ha" saker - men hittade inget!

Jag gick mot utgången när min blick föll i en låda med en massa skräp............där låg hon ............platsen delade hon med skedar knivar grytlock och diverse plast-attiraljer

.hon vilade sitt vackra huvud på en plastsil och jag trodde först att även hon var av plast - tills jag tog upp henne.................
Hon var av något gips material och hon blev min för den facila summan av 2 kronor!

Hon har stått i min loppis i alla år med en liten etikett "Ej till salu" påklistrad - I dag tog jag hem henne - det är här hon hör till -  denna ljuvliga lilla statyett - kan inte se mig mätt på henne och det lilla barn hon bär på sin arm :-)

Visst är dom vackra!

3 kommentarer:

  1. Din madonna, hon är helt underbar. Och du , dockskåpet är härligt, jättefint, hyresgästerna måste vara nöjda, det gjorde du bra.
    Kram
    EVA

    SvaraRadera
  2. Den är jättefin! Och självklart ska den ha sitt huvudsäte hemma :=)

    SvaraRadera
  3. Så fina!
    Och så fint ditt dockskåp är!
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera