fredag 8 juli 2011

Man lär så länge man lever......

Det sägs att man gör det - lär så länge man lver - och det är sant nog.
Denna tapetsering av ett vardagsrum gick ganska bra...............inte till en början för takfärgen hade torkat

men det accepterades inte av de unga tu - så frun här fick vara god att röra i vatten och sila färgen för att få rett ut alla klumpar ;-).............tss..........vad gör man inte för sina bar........jag menar docker
Och så kom tapeten på plats - i kväll använde jag mig av en pappersskärare.........
- innan jag kom på hur i heklafjäll jag skulle få skurit till tapeten hade mitt hår börjat gråna - min rygg smärta -  och jag kände en brinnande lust att ta hela dockskåpet med tapet o allt o bara kasta ut det genom fönsterett

Men så kom jag att tänka på Far min - som ju har gjort skåpet o nästan alla möblerna...........jag tänkte på hur han stod i sin lilla verkstad och pysslade ..............nu satt han säkert på sitt moln o betraktade mig, tänkte jag - och så kom jag på hur jag skulle bära mig åt

och det får räcka för i dag - jag lovade unga Herrn att ta en bild när han poserar med Farfars gamla golvur - unga Frun sitter i sitt kök o pratar telefon med sina väninnor och rosar mig till skyarna ;-) så hon ville inte vara med på bild

Det ska nog bli bra eller hur :-)

pssst..............(viskar)....det är så kul att leka ;-)

Godnattkramen till er som tittar in

4 kommentarer:

  1. Händig kvinna reder både trassel och torkad färg ;=) Du blir allt mer duktig för varje nytt rum du tar tag i! Så kul att följa familjens "ruckel" fram till hur herrgården kommer se ut :=)

    SvaraRadera
  2. Vist är det kul - jag njuter varje gång jag tittar in i dockskåpet för att fundera ut hur det ska se ut
    Jag inte köpt något nytt utan använder det jag har och det jag hittar i alla mina gömmer - så härligt!

    SvaraRadera
  3. Så har jag åter fått en dos av glädje genom att läsa din blogg :) Följer med spänning fortsättningen. Kram

    SvaraRadera
  4. men så glad jag blir "zigge" :-) - jag har själv så roligt o det kliar i fingrarna efter att fortsätta - men solen skiner i dag så jag ska njuta i min trädgård o läsa o bara vara.
    Kram o tack för goa rara kommentarer från er alla som är inne o läser
    gisela

    SvaraRadera