torsdag 14 juli 2011

lite annat än just dockskåp

jag har målat fasaden på dockskåpet - o det stinker färg i hela huset - blä........nu får det torka tills i morgon

Men hu som det regnar här hos oss!
Jag tog kort ut genom mitt storarumsfönster o se vad jag hittade :-)
en liten tomat - en Tiny Tim - o den rodnar ;-) - mit humör blev mycket bättre av den upptäckten


söta lilla såpaburk med blomma i og min nya ljuslykta
o naturligtvis en microdel av mina blommor

Denna dag är som gjord för mys o ljus - o hemmabak - är igång att baka bullar!
Trevlig torsdag önskar jag er alla!

4 kommentarer:

  1. Här öser regnet också ner. Så ikväll får det bli bilen till jobbet.
    Men vad det är välbehövligt, nu säger det kaboom å så måste man ut och leta mer svamp och blåbär =)
    Vilket underbart dockskåp. Förstår att det måste vara tålamodsprövande ibland. Men vilket underbart jobb du gör med det.
    Ha en riktigt skön kväll och en mysig Fredag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. men så glad jag blir :-) - att du tycker det är så fint - det är så pilligt o det blir långt ifrån perfekt o jag håller nästan på att bli galen på kuppen ;-) haha
    Meningen är ju att jag ska ta av grejer jag redan har - alltså inte gå ut o köpa färdiga ting o det kan vara lite knivigt!
    kram till dig
    gisela

    SvaraRadera
  3. tänk vad man kan bli glad för en tomat va? Dockskåpet kommer att bil så fint. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Precis johanna ;-) - jag kan bli helt lyrisk när saker jag väntat på bara dyker upp - som den här lilla tomaten - det var ju inte den jag skulle fota - men den blev plötsligt huvud"personen" i dramat ;-) hahaa
    kram

    SvaraRadera