söndag 10 juli 2011

Tålamod är en dygd.......

Den sönderklippta tapeten är skarvad och uppsatt och jag har tittat mig i spegeln och kan konstatera att jag inte ser det minsta vanvettig ut.............
Det var annars vad jag trodde jag skulle bli igår ;-) - det hände saker som inte är nyttiga för en inredare med hetsigt humör.
man mäter mycket som inrednings-guru...........og jag hann precis se att dammsugaren - likt en hungrig anaconda - slukade mitt måttband - tss...........jefla!
Likaså upptäckte jag att jag hade blandat färg på en tapet i tron att det var ett vanligt vitt papper.....
och då jag har fått som vana att mäta fel o klippa sönder tapet-ark så behöver jag alla jag bara kan få tag i!

Ja ja! Det gick ju bra med salongen - efter svett o vansinnesutbrott satt den där - den fina jugend-tapeten och de unga tu var så nöjda så!
lite fläckar efter klistret kommer att försvinna så fort det torkat!
I övrigt har den unga Fröken precis berättat att hon är havande och den unge mannen är tvungen att luta sig mot väggen en kort stund - men dom är så nöjda med de två rummen som numera är klara - det är bara golven kvar!

Det ser ut som om jag bör gå igång med barnkammaren nu - dockor tar inte lika lång tid på sig att få barn som vi levande individer

4 kommentarer:

  1. Trevlig start på måndag morgon att läsa här :)) Förstår paniken när måttbandet åkte in i dammsugaren :)) Å va spännande med en liten baby, ja då är det bäst du sätter fart med barnkammaren :) Kram på dig o tack för att jag får ta del av din blogg.

    SvaraRadera
  2. Här händer det verkligen något och snabbt går det. Önskar det gick li.ka snabbt när man gör det i verkligheten i huset man bor.
    ICKE!
    du är duktig som pysslar fint i huset...
    Många Kramar och ha en underbar dag.
    Fredde

    SvaraRadera
  3. Bara den unga fröken inte får tvillingar! Hur ska de hinna inreda allt med smått så nära förestående??? jag ryser när jag tänker på hur hårt de planerar att gå åt sin inredare :=)
    Du gör en strålande insats trots hungriga dammsugare och illvillig färg ;=)

    SvaraRadera
  4. :-)
    Väntar spänt på vad det unga paret kommer välsignas med, en liten gosse eller tös!

    SvaraRadera