söndag 3 juli 2011

Rapport från ett dockhem......

Nu har jag - experten som mina dockor har anlitat för renovering av ett dockskåp - hållit på i ett par dagar med att riva ur golv o tapeter.............lilla fröken docka börjar bli otålig o har tillåtit sig att klaga över att det går för långsamt och att man inte kan lita på hantverkare!
Jag - som har full förståelse för att det som i en människovärld tar ett par dagar - rimligtvis tar månader i en dockvärld - blir aningen irriterad när lilla fröken beklagar sig till sin kärlek - det är ändå jag som gör jobbet

Jag förklarar att det inte är så lätt alla gånger att jobba på så små ytor med mina armar o fingrar.....

Och då faller hon till foga och ursäktar sitt beteende.

Jag åt andra sidan börjar bli rädd för att jag kanske har tagit vatten över huvudet - var ju så säker på att detta bara skulle ta en dag..........tsk............och jag ÄR INTE expert!
Jag är bara en helt enkel sketen loppistant som har en ful ovana - att sätta igång saker o ting som jag sällan blir klar med ;-)
Hur ska detta sluta?............

Nej jag måste vidare i "texten" - ni är väl med o peppar?............. ;-)

4 kommentarer:

  1. Självklart fixar du detta och visst ska vi peppa dig :) Det där med att dra igång projekt som inte fullföljs tycker jag mig känna igen :)) Men detta måste du ju bara göra klart ,det är ju så spännande att följa det.Låt det ta den tid det tar = tålamod tålamod. Kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Klart att detta blir färdigt, ingen brådska.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  3. Nu orkar jag inte mera i dag - hittar inte färgen till innertaket - tsss,,,,irriterande eller hur - men i morgon är det ny dag - och då ska ni få se hur det går för de unga tu som har köpt hus ;-)
    kram

    SvaraRadera
  4. Jesus vilket renoveringsstök de har husägarna! Du får hjälpa till och försöka få lite ordning bland slipdamm och tapetval :=)

    SvaraRadera