onsdag 6 juli 2011

Gråt och tanda gnisslan............

Det går aldrig riktigt som man har tänkt sig alla gånger - inte ens i dockvärlden...............
Tapseringen skulle ju vara en piss i Nilen (!)  - allt var ju klart och tapeten vald av lilla Fröken men........
"mönsterpassningen" gjorde tapetseraren galen - hon mätte - klippte - och tapeten blev mindre o mindre o lilla dockfröken kom hela tiden med goda råd och DÅ skrek jag till

så nu ligger hon - den lilla husägerskan o lipar på sängen ovan på min dammiga högtalare - och den unge husherren kan inte trösta henne så han har bestämt sig för att supa sig full
Aj aj aj - det är bråk i kapernaums dalar o katakomber............. jag ska ha en kop te o en ostmacka o så ska tapeten upp innan jag får lägga mig - o eftersom jag är alkohol o drogterapeut så vill jag nog läsa lusen av unga herrn om alkoholens skadliga verkan..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar