måndag 11 juli 2011

Nu är det klippt!

Ja det är klippt färdigt för i kväll - det är nog det säkraste............
Det är verkligen HELT UPPÅT VÄGGARNA!

Jag mäter o klipper - o klipper fel och mäter och klipper och klipper fel IGEN - och jag mäter och jag klipper och det får bara inte bli fel för jag hör muttrande och tissel tassel från undervåningen och snart blir det gliringar från det unga paret......

Unga Fröken ser mitt trötta ansikte och min uppriktiga förtvivlan - och när jag säger att nu skiter jag i dockskåpet - jag inte bokstavligen naturligtvis - så säger hon att det får räcka för i kväll!

Och det får det baske mig!
Det är inte lätt alla gånger att vara inredare om något annat arbete skulle visa sig efter att huset är färdigt så "klipper" jag till direkt ;-)

Godnatt! :-)

1 kommentar:

  1. Jag förstår dig, själv är jag totalt urusel att mäta och klippa rakt, ALLT jag gör är snett, varenda sak men då brukar jag säga "Det är ett hanrverk" å då får det luta.
    Mät På!!!
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera