torsdag 7 juli 2011

Inte klart på länge.........

Ett rum klart - nästan! Lilla Fröken är så nöjd med sin inredare även om denna hade sina tvivel om sitt kunnande i går kväll........
men vist kan hon vara nöjd ändå ;-)........
Hon ringer sin kärlek och ber om ursäkt för sitt tjurande i går och berättar att det är så fint så!

och det tycker jag - inredaren oxå........
Vist - det fattas  lite tapetbitar o en o annan golvlist - men Rom blev varken byggd eller uppdrukken på en dag - inte när det gäller mig i allefall!

Nu är det resten av huset som ska tapetseras - men hur ska vi ha det? - jag har vissa ideér om tapetval - men blir det accepterat?
Jag orkar inte mera spektakel med lilla dockfröken som ska bo i huset - och hennes kärlek verkar vara på tok för betagen i henne för att kunna sätta sunda gränser

På följande bilder ser ni de val jag tror jag kommer undan med - när det gäller tapeter - jag tar gärna emot råd och vägledning



Det var allt för i dag - jag har haft besök av en underbar väninna och vi har läst brev skrivna av  två förälskade människor - en bit livshistoria från en svunnen tid då kommunikationen bestod av det skrivna ordet
Fantastiskt!

2 kommentarer:

  1. Det blir jättefint.
    Vilket jobb du lägger ner.
    Är nästan så jag blir sugen att riva ut inredningen på mitt gamla dockhus.
    Fast det får nog vänta ett tag.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Gisela!
    Vilket fantastiskt dockhus du håller på med. Det verkar vara mycket pyssel och det är ju alltid roligt:))
    Lycka till med bygget och ha det gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera