söndag 26 juni 2011

SOL - underbara sol :-)

Så livgivande den är solen!
I morse när jag skulle på toa så slängde jag ett öga åt köket - och blev så glad........

Solen var uppe och strålade in i mitt kök :-)
Vilken energi-kick!
En titt i trädgården fick mig att tänka - att det händer saker när man vänder ryggen till ;-)


Dessa regndagar har varit av nytta - för min gamla ros som har sin egen lilla historia - den blommade.
Vi kallar den för Jägermeisters ros - och påminner oss ständigt om min mans häst Jägermeister.
Han var vit - och stor och en dag vägrade han att gå över en viss liten jordplätt.
Hur min man än lockade eller drev på honom - så tvä'rstannade han på ett och samma ställe. Slutligen hoppade min man av hästen och gick fram och krafsade i jorden och hittade en stor rotbit av någonting

Han tog hem den och förklarade att detta var anledningen till att Jäger vägrade att gå framåt ...........jag planterade roten och den tog sig och vi förstod att det var en ros.
Året därpå dog vår häst och när vi tittade i trädgården så blommade rosen - och den var vit


Jägermeisters ros!

Se det är en helt sann historia och säkerligen ett lustigt sammanträffande - men ni må tro att den rosen har hjälpt oss i sorgen efter vår goa häst! :-)

1 kommentar:

  1. Vilken solskenshistoria med din ros.
    Nej min Plättar i luften stod inte i kruka i vinter. Hade den i ett tvättfat förra sommaren, flyttade den till en rabatt på hösten och nu är den i min stora cementkruka. Har en ny i år också, får se om turen håller i sig. De är väl om vi får en snörik vinter isåfall.
    Kram Anita

    SvaraRadera