lördag 18 juni 2011

ro i själen.......

Det är vad jag har haft i dag! - Just det! RO i själen :-)

Jag har pysslat i mitt hem - städat undan lite skräp - plockat undan på min veranda och ordnat i blomkrukorna

MEN...........

Så började det regna - och då åkte krukor o annat in igen under tak - som förövrigt läcker in vatten
sabla att jag inte har råd att bygga in ordentligt! Det blir markisväv som dras för och skurhink och fågelbad som samlar vatten - jag begriper nu varför det heter "SKURHINK" ;-) hahaaaa

men inte ens regnandet fick mig ur balans - jag planterade lite blommor i en gammal soldathjälm som för länge sedan har varit askfat
Nu ska jag servera kaffe och jordgubbar för min lille gubbe - han sa för bara en kort stund sedan "vilken fin dag det har varit".............sådan optimism från en så pass sjuk man ska belönas :-)

Livet är inte alls fel att vara deltagare i - eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar