måndag 27 juni 2011

En trött liten duva.........

Jag gick i min trädgård med en stojande trimmer när mina ögon fångade en liten fågel  på taket till min förrådsstuga..................Den bara satt där mitt i oväsendet och tittade lite snett ner på mig :-)
En trött liten duva

Under hela tiden jag höll på med gräset satt den och tittade - jag var tvungen att gå in och hämta min kamera - och jag tänkte att den säkert var borta när jag kom tillbaka

men nej - den satt kvar!
Slutligen bestämde den sig för att flyga vidare.............så söt var den :-)

Dagen har bjudit på överraskningar - först lilla pippin och sedan en ung dam som behagade att backa ind i bakskärmen på min MUSTANG!

Hua - det var med bävande hjärta jag gick ut för att kolla "förödelsen" - det blev 2 buckler i skärmen och repor i kromet - men vi ordnade med försäkringsbolag och gott humör - det hjälper ju inte att jag gråter - dock sticker det till extra när det är just den bilen som får ta stryk ;-) hahaha

Fortsatt trevlig måndag till er alla!

2 kommentarer:

  1. Plötsligt slår det mig att den kan ha varit skadad - tycker den ser väldigt röd ut på näbben - eller ska dom se ut så...........hoppas den bara var trött och behövde mellanlanda lite.

    SvaraRadera
  2. Vilket sött besök som stannade en stund sneglandes på dig.
    O i detta härliga väder som vi nu fått.
    Hoppas det stannar och vill göra oss glada.
    Kram

    SvaraRadera