fredag 10 juni 2011

Regn regn o mera regn

Det regnar som attan här och det har regnat hela natten och även åskat
Jag är inte förtjust i varken regn eller åska - tycker jag likaväl kan ställa mig i duschen med alla kläder på
Men okay då - ska vara glad att jag slipper vattna och bära vattenkannor ;-)
fåglarna springer runt på gräsmattan och äter masken som förtvivlat försöker få lite luft - två skatungar springer efter morsan med öppna näbbar och tigger - men hon är barsk mamma skata - dom får allt lära sig......
I dag ska jag ta det lugnt - har förbaskat ont i mina lungor :-( - jag har hostat mycket!
När jag tittar ut genom mitt köksfönster så blir det automatiskt en påminnelse om att varva ner - regnet bjuder in till ett korsord eller en bok - kanske en tur vid symaskinen - inte helt fel!
Hoppas ni därute får en fin fredag - tycker lite synd om de som slutar skolan

1 kommentar:

  1. Ajaj inte bra och ha ont. Se till och gör något rogivande, såsom korsord och varför inte sy söta små..
    Ta hand om dig o ha en fin helg.
    Kramis

    SvaraRadera