onsdag 8 juni 2011

Så rogivande med växter

Det har varit en hektisk dag - nästan soppatorsk som gav mig ont i magen - lillkille nr 8 skulle jo till skola
men vi hann ;-)

Full rulle i min lilla loppis - det blev ett par kronor där - men nr 8 uppförde sig högst besynderligt - han sa till en kund - att köper du inget av min mormor får du gå - och vid ett tillfälle släppte han sig högt och ljudligt!
Jag tror nog att jag var den ända som kunde se något sött och kärt i honom där ;-) hahaaaaaa - lilla "skitunge"

Men jag återfick min sinnesro när jag stod och pysslade med blommorna jag köpte -jag planterade lite tills knotten blev för agressiva

jag tar resten i morgon!
Måste förresten visa de vackra ljusstakarna jag köpte på loppis härom dagen - 15 kronor styck (!) - sanslöst eller hur!

Jaha - det var allt för i dag - snart blir det godnatt :-) - kram till er som är inne och läser och tittar

7 kommentarer:

  1. Ja du att pyssla med blommor ger sinnesro :) Kram

    SvaraRadera
  2. Sinnesro får man verkligen när man pysslar med blommor eller annat skojigt.
    Härlig liten 8:a du har..

    Kram på dig..

    SvaraRadera
  3. De är synd om dem som inte njuter av blommor och växter, glädjen att se hur det växer mm.
    De är så roligt för mig med dina kommentarer, lite vardagssnack. Jag har saknat det sen min bästa vännina (som fick mig att blogga) hon dog förra hösten. Vi återfick den där vardagkontakten via bloggen som vi hade tappat delvis för vi bodde en bra bit ifrån varandra.
    Ha en bra helg, kram Anita

    SvaraRadera
  4. Ser nr 8 framför mig & ler :)
    Visst är det sinnesro att få hålla på med blommor - så härligt !
    Självklart en stor kram tbx ♥

    SvaraRadera
  5. det finns så många sagolika bloggar - den ene vackrare än den andra - jag skulle oxå vilja göra lika tjusigt - men jag tror på att varje individ gör på sitt eget speciella sätt och det är det som gör oss så intressanta
    kram och tack av hjärtat för era fina kommentarer - jag blir riktigt glad :-)
    gisela

    SvaraRadera
  6. Nog är dom för rara "skitungarna", ha, ha.
    Jättefina ljusstakar, ibland gör man verkligen fina fynd.
    Ha det bra!!!
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  7. Haha, vad kul han är! Superfina ljusstakar! Där hade du tur!
    Kram igen

    SvaraRadera