onsdag 22 juni 2011

Första start på storhelg

Vi på "våran gata" har lagt en liten summa var och köpt en stort party-tält som sätts upp vid speciella tillfällen - och nu väntar ett speciellt tillfälle på oss

MIDSOMMAR
- premiärhelgen  för sill o potäter med gräslök och gräddfil...... jordgubbstårta och kaffe med likör
Nu står det där och väntar på att bli smyckat utanpå - och fyllt med bord-stolar och glada grannar inuti
Vi har en fantastisk grannsämja på våran gård - men så bebor vi  från vår familj  3 av de 5  radhusen ;-)
hahaaaaa
Nu är det godnatt här - längtar till min goa säng
kram

5 kommentarer:

  1. Hej söta du!
    Vad bra med tält. Man kan trängas där om en skur faller ner. Sådant hör väl midsommar till?
    En frågan, jag inte förstår riktigt..
    !Ha en stämpel på"? Hänger inte med..

    Kram

    SvaraRadera
  2. hahaha - det är min danska som spökar ;-) - det är ett uttryck som betyder - jag vill mycket mycket gärna ha en viss sak - i detta tillfälle dina hängen.
    Alltså i mina ögon är det "vill ha" stämpel på dina hängen - precis som att man har en stämpel där det står "vill ha" på - ;-)

    SvaraRadera
  3. Härligt med god grannsämja :) Ha en riktigt trevlig midsommar, och du glöm inte lägga blommor under kudden :) Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Så kul det låter! Blir en stor midsommarfets då!
    Hoppas ni får trevligt!
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Så kul det låter! Blir en stor midsommarfets då!
    Hoppas ni får trevligt!
    Ullis

    SvaraRadera