söndag 15 maj 2011

Regn - och diamanter

Vädret har beslutsångest märker jag - ena stunden sol - nästa regn.
Mina växter lever ett stressigt liv - jag bär runt på dom - ut på verandan - in under tak - ut igen - tillbaka under tak............
Mitt barnbarn nr 8 säger - "att du orkar mormor" ;-) - men jag orkar!

Han hittade en diamant i min låda och undrade vad jag hade den till  - det är knoppen till växelspaken i min bil, sa jag - han var mycket  fascinerad - så vi bestämde att vi i dag skulle åka till garaget o sätta ditt den innan vi skulle på en liten bilträff.




På väg till träffen satt han i Mustangen och på väg hem skulle han sitta hos morbror i Volvo Duetten - en liten kille så lycklig :-) - och vet ni - vi glömde att sätta dit "diamanten" - hahaha - ni får en bild på den för den är faktiskt så fin
Nu ska jag sova - det har varit en härlig dag o jag är glad att jag  "prenumererar"  på livet ;-)
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar