tisdag 10 maj 2011

En underbar dag

Som jag har njutit av denna dag!
Jag har plockat maskrosor o gjort marmelad efter ett recept jag har hittat i bloggvärlden :-) I "Ullis gröna och sköna" stod det om maskrosmarmelad o jag tänkte - det ska jag göra

Dessvärre blir jag ofta så överväldigad av alla vackra bloggar o vill göra ALLT - o ingenting blir gjort - men i dag skred jag till verket!
Jag plockade maskrosor o satt i solen o rensade - det var ren meditation
Min lille gubbe satt i sin rökstol o tittade o log - lika förväntansfull som jag ;-)

Det så snart ut såhär i mitt kök
och efter lite pysslande med rosetter o spetsar - beslöt jag mig för det enkla - det rena - maskrosen i sig är ju så enkel
Och vet ni vad - DET ÄR GOTT :-) o jag befinner mig i ett lyckorus av en så enkel sak som att göra maskrosmarmelad!

I kväll blir det te o rostebröd med nygjord marmelad! Uhm........

4 kommentarer:

  1. Ser fantastiskt ut! jag vill göra detsamma! Härligt med inspiration :=)

    SvaraRadera
  2. Den är så god - vi har redan ätit den första lilla burk o så har jag gett bort en ;-)
    I morgon ska jag ut o repa maskrosor!
    kram mor

    SvaraRadera
  3. Men du har ju faktiskt kommit till skott. Jag har också gått och tänkt göra den där marmeladen sen jag såg den hos Ullis. Nu kanske jag får den knuff jag tycks behöva för att göra mig egen.

    SvaraRadera
  4. det är så lätt att göra o smakar så gott - vi är inne på marmelad-omgång nr 2 nu ;-) - hoppas du testar du kommer inte ångra det!
    kram o tack för att du tittade in hos mig
    gisela

    SvaraRadera