lördag 28 maj 2011

Lifvet är gott att lefva.........

Det är gott att vara till - det är gott att få vakna och känna att jag är med i kretsloppet
Det är gott att ha en så underbar familj med så kärleksfulla individer!
Och det är så gott att ha en trädgård - även om den ligger omgärdad av hyreshus - och även om människor noga håller koll på mig när jag går där och plocker...........och stökar ;-) haha
Bakom Bambi och fågelbadet ligger en liten gata och bara 2 spottloskor rakt fram ligger ett hyreshus!
men jag vant mig att vara "övervakad" - jag vet att de som håller koll på mig - gör det för att dom tycker om att se trädgården växa till och bli lummig..............ibland när jag träffar några av dom säger dom: "Gisela - nu kan vi snart inte se dig för bara träd och buskar" - och då brukar jag säga:" Då får vi nog ordna ett litet kafferep"
Än så länge har det inte varit någon på besök -  och det är nog en jefla tur ;-) - jag har det nämligen riktigt stökigt - men jag skyller på vädret ;-)

mina stackars tomater måste stå under tak eftersom jag inte äger ett växthus, och jag tycks inte få mina uteväxter satt i krukor............men livet är fint ändå - jag har fått ett nytt barnbarn - bilen har gått igenom besiktning - jag har varit gift med min man i 10 år och hunden har fått klippt klor - och snart kommer min ene son o hans tjej och dricker kaffe


Trevlig helg! :-) - hoppas solen snart vill skina på oss!

4 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till det nya barnbarnet.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du :-) Det är nr 11 i ordningen - och han är helt Gudomligt söt - jag är så lycklig!
    kram
    gisela

    SvaraRadera
  3. du fick besök trots vädret.
    Lummig trädgård gillas av mig och mysigt och gå däromkring och hitta små betongdjur och spottloskor.
    Ett rörigt hem är ett riktigt hem.

    Klart sekretären är fin som den är och nog bra val av dig att vänta med målningen eller inte alls.
    Många kram

    SvaraRadera
  4. HEJ!
    Det där med ljusen så vet jag inte riktigt, men jag tror det ska gå bra att tända dom.Jag stryker in det översta lagret av servetten med strykjärnet , det smälter liksom in i ljuset. Jag har inte gjort detta så många gånger än så man får VAKTA ljuset när det är tänt.Så får tiden utvisa om det går bra eller ej.
    Ha det fint!
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera