onsdag 19 oktober 2011

Tycks ha fått ny energi :-)

Äntligen fick jag tag i mitt hem...............mitt mysiga hem som liksom bara har förfallit

Jag har inte orkat någonting - min mans sjukdom har krävt min fulla närvaro - eller de krafter jag har haft - men nu har hans växelvård börjat och jag har "ledigt" i två veckor :-)

Det är inte bara att vila må ni tro - inte om det är en högt älskad individ som man är van att ha i sin närhet - sjuk eller inte!
Man ska vänja sig vid att han inte ligger där i sängen bredvid - att man inte har en kind att pussa godnatt - eller tacksamma ögon att titta in i innan man sover..........
Men han trivs där han är - och jag är trygg vid personalen som är där.
Jag har gått som en osalig ande i dag - och plockat lite här och lite där
                                       MEN
Så här till kvällen kom jag loss på riktigt :-) - Jag tog en kökssvamp - lite vit färg - hällde det på fönsterbrädan - och på mindre än 5 minuter var det klart!

Lite silverputs på bunken - lite ans på växterna och val av småting som skulle ligga i fönstret och det blev så fint!



Den vackra snäckan som jag hittade för många år sedan på Koster fick pärlor i sig - växelspaks knoppen till min Mustang och det lilla vrakveds konstverket som min dotter har gjort fick också plats

och slutligen mitt och Jannes bordskort från vårt bröllop - vi hade stenar som bordskort och jag bad min dotter ge dom finaste till våra gäster - vi upptäckte efteråt att våra stenar - som inte var dom vackraste - passade perfekt ihop ;-)
- precis som om det var meningen att vi skulle hänga ihop resten av livet............och det hoppas jag att vi ska göra också - växelvården kommer att hjälpa oss

kram alla

4 kommentarer:

  1. Jobbigt att somna själv när man inte är van.
    Men du behöver oxå få ladda dina batterier.
    Jag beundrar dig och alla som vårdar sin respektive hemma. Måste vara otroligt jobbigt att se hur den man älskar ändras.

    Snyggt du gjort i fönstret.

    Ha det så bra
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kära Gisela, vad skönt att du får hjälp. Ni behöver det båda två för att orka. Alla vet hur du kämpat och vi unnar dig att få lite tid för dig själv. Förstår att du saknar J när han inte är hos dig.
    Stora kramar, Malin

    SvaraRadera
  3. En varm go mjuk kram ska du få från mig.
    Du är en stark kvinna och du kan behöva lite egen tid.
    Skönt att få hjälp.
    Du får det fint nu när du får lite energi.

    KRAM
    Fredde

    SvaraRadera
  4. Va bra att ni fått växelvård och att ni känner er trygga med det och trivs med stället å personal för även om det känns "konstigt" när du är ensam hemma så behöver ju du oxå tid för dig själv.
    Ha det fint!
    KRAM Eva

    SvaraRadera