tisdag 4 oktober 2011

Ljustider...........

Hösten har infunnit sig och nu är det ljustid.................jag älskar att ha tända ljus

Just detta ljus brinner på ett fascinerande sätt - det blir som en liten spetskant -  dock går det sönder vid minsta lilla beröring - därför har jag det i en "stängd" ljusstake

Det blåser hos oss nu - mycket! Hoppas mitt veranda tak ligger kvar ;-) - det är så mysigt att ligga i sin säng och lyssna till vinden och trädens olika ljud

En kram till er som läser

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med tända ljus i alla vrår, här har det oxå blåst igår få se om det lugnat sig nu.
    Ha det fint!
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  2. Vilket häftigt ljus! Är de ett speciellt eftersom de bildar den fina spetskanten?
    Såg idag på Chilli, en ljuslyckta som man häller "särskilld tändvätska" i,som brinner som en eld, du har säkert sett sådana. Min sambo fyller snart år...han vill nog gärna ha en sådan (eller är det jag) haha, men jag har inte bestämt mig ännu....
    Kram Anita

    SvaraRadera