torsdag 20 oktober 2011

Att måla en fönsterkarm och en hylla.........

Puh.............det var hårt!

Jag fick göra om både karm o hylla - träet blödde för mycket
- vad göra? - Jo sätta sig i bilen o åka o köpa färg!

Och det blev en resa som hette duga! Vi har trafikomläggning hos oss - och jag hade glömt det så jag fick göra en liten omväg för att komma till färghandeln - - jag ville jo spara tid - ivrig som jag var efter att få ordning i mitt fönster igen - så jag valde att åka till ett samhälle - bara 5 km härifrån..........

Oh jisses..........jag kom fram och jag lämnade samhället med min jefla färgburk - som var dyr o mitt sabla sandpapper

Så blev vovven kissenödig så vi tog en liten sväng i skogen - Jag hör inte så bra men noterade att det kom några knallar lite då o då och tyckte det var mysko med fyrverkeri - tills det stod klart att det är jakt-tider

Frun här kom ur skogen som ett jehu - in i bilen och iväg - o regnet bara öste ner

Trafikomläggningen bjöd mig verkligen på äventyr.............jag kom så satans fel att det tog mig 1 timme och 15 minuter att köra 5 km!

jag hamnade i en skog jag inte kände igen - o det började att snöa(!)................jag ser dåligt i mörker - o mörkt var det o regna o snöblaska gjorde det

Jag o Fröken Smilla (vovven) hade ett långt samtal om hur fel det kan bli ibland o vilken tur vi hade - hon o jag  - att inte husse satt hemma o väntade ;-)

Nu har jag målat o jag är helt yr i ballongen - ingen lacknafta - aceton fick göre jobbet - men i morgon ska ni få se hur det blev - jag kan inte röra min kamera nu med mina kletfingrar

ha en god natt med bra sömn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar