söndag 9 oktober 2011

Stöklåder - stökburkar.............

Jag utgår ifrån att vi alla har dom - lådorna eller burkarna där vi stoppar allt möjligt onödigt i - sådant som vi inte vill slänga just nu - eller sådant vi inte riktigt vet vart vi skal lägga för stunden





jag har precis röjt ut i en låda och ser till min förskräckelse att jag redan har fyllt en stor kruka med en massa nytt bråte..........................låt oss titta vad krukan innehöll...........





här finns allt ifrån hundbajspåsar till mini plast ubåtar hårsnoddar plåster tuggummi batterier glaskulor magnetermobilladdare krokar och dörrlås samt en kakform o lite chokolad..........


Nu är skålen eller krukan  -. som för övrigt är dansk och kommer från nerlagda "Knabstrub" keramik - fylld med äpplen - mycket snyggare :-)

och bråten ligger i -------------lådan som jag tömde för någon vecka sedan ;-) haha

god söndag!

1 kommentar:

  1. Här känner man gott och väl igen sig. HAHA.
    Gillar dina smått.
    Vi har nog lika du & jag.
    Många varma kramar
    Fredde

    SvaraRadera