fredag 21 oktober 2011

Färdigt.........nästan........





Så här blev det! :-)
Nästan klart - lite saker ska upp på hyllan över fönstret - men jag hinner inte i dag/kväll - det får räcka nu

Men jag är nöjd och det är ju det som räknas ;-)

Jag hittade lite grejer på hyllan i går när den skulle målas - bl.annat denna "lerklump" - som föreställer min son på hästrygg



det är fascinerande vad somliga kan med sina händer...............tjejen som skulpterade tog en klump lera och en liten pinne - o medan vi satt o pratade växte detta fram från hennes händer
Killen på hästen har tappat sina långa lockar - konstverket blev aldrig bränt..............visst är den fin :-)

2 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Det är sällan så enkelt att man bara målar....oftast ligger det mycket mer arbete bakom.....och då tänkte jag inte direkt på din resa och utflykt för att införskaffa färg :=)Men fönstret fick sig ett ordentligt lyft :=)

    SvaraRadera
  2. Hej kära.
    Nu får man lite tid att skrivaett par ord/meningar till dig.
    Hoppas du haver det bra och får mycket egentid till pyssel och månar om dig med?
    Fin "klump" sonen på hästen.
    Lovade dig försöka hjälpa med att länka och så.
    Vet ej hur långt du hunnit själv?
    Klurat ut det?
    Varm kram
    Fredde

    SvaraRadera