torsdag 6 oktober 2011

Det finns fortfarande saker att upptäcka........

Tänk - det är oktober månad - om si så där 2 månader har vi julen här.................

och fortfarande kan jag plocka 7 sorters blommor :-)

Otroligt eller hur..........eller är jag bara en små romantisk liten "tant" ;-)...........

Titta vad jag hittade på min promenad med lilla vovven

Jag tycker det är fantastiskt - det var så många maskrosor att jag fick lust att plocka till Ullis maskrosmarmelad

Och utanför mitt köksfönster håller Benveden på att slänga "ytterkläderna" och iföra sig " Gala-blåsan" - blir glad av att titta på den





Så vackra färger på höstskruden..............lila och orange..........



Även om vädret är grått och trist - så finns dom där - glädjeämnena

God torsdag!

2 kommentarer:

  1. Visst är de fantastiskt att fortfarande kunna ta in blommor. Blir förvånad varje helg att de finns så mycket kvar. Höstgentsianan som brukar vara den sista i trädgården, den är nästan överblommad nu.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Härligt att man kan plocka in lite sommar nu i denna tidiga höst.
    Hoppas du känner dig starkare och att allt inte faller sammans?
    Du har oss alla på bloggen.
    Du är stark vet jag.
    Roligt att barna kommer och hälsar på och det får dig o din man på glatt och andra tankar.
    Många varma kramar
    Fredde

    SvaraRadera