söndag 14 augusti 2011

Sy-Time eller vansinne..........

Jag kände mig så skapande i dag ;-) - men det höll på att sluta illa!

Min mening var att jag skulle sy lite lampkjolar - men du milde en cirkus!

Jag sydde tyget på avigsidan - sprättade upp - sydde om - sydde fel - sprättade upp igen - men fel söm - sydde in ett tygstycke som bara kom från ingenstans - det ända som fattades var att jag sydde in mitt hår i skiten..........jag var rosenrasande och kände för att slänga symaskinen genom fönstret

Men - skam den som ger sig :-) - lite allsters blev det - dock inte färdiga - men grundsydda utan hår - märkliga tygstycken och på rätt sida

2 lavendelhjärtan som väntar på fyllning o pynt

2 ljuspåsar som ska "snickras" färdigt med lite pärlor på

1 lampkjol som väntar på band

och en kudde som egentligen bara var ett prov men som fick lov att "leva"

I morgon fixar jag till mina sydda saker med band pärlor och vad som behövs - lägger in en bild när det är klart!







3 kommentarer:

  1. Åh Vilken pysseldag du hade. Synd om allt sprätt.
    Men vad mycket du gjort och även låter kudden leva.
    Blir sugen och sy lite nu när du inspirerat mig.
    Må gott och många Kramar

    SvaraRadera
  2. Oh jisses, att du inte gav upp!! Men de var väl tur, de blev ju jättefina alster. Såg något liknande kuddar på en blogg i helgen, kanonfina, men vilken blogg var det? De är dumt att man inte sparar eller skriver upp bra tips, de är ju lögn att hitta dem igen.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  3. det var troligen Lissboden - en alldeles ljuvlig blogg - hun verkar vara en baddare på att sy kuddar - så vackra - kika in får du se - dessvärre kan jag inte länka men pröva att slå på lissboden
    kram gisela

    SvaraRadera