tisdag 16 augusti 2011

Stress och förvirring.........

Det märks tydligt att jag inte är i fas med mig själv - att jag har för mycket omkring mig :-(.........

Jag hinner inte med liksom - virrar mest omkring - plockar lite där - syr ett styng här - upptäcker att jag glömt viktiga saker - kommer inte ihåg vad jag sagt eller lovat..............

hm...........jobbigt på min ära - jobbigt!

MEN ;-)...............

I dag skiner solen och jag har valt att prioritera - så gott det går............. - min trädgård står på "tapeten"

plommonträdet hade slängt så mycket frukt att jag riskerar att ligga sömnlös om inte jag får plockat upp!
Fulla fåglar och bin kommer att samlas i min trädgård o sjunga fyllevisor berusade på jäst frukt! ;-)
så nu är nedersta grenarna tömda - gräsmattan rensad o svärsonen har fått en stor påse plommon med till jobbet

Jag känner mig glad igen :-)


3 kommentarer:

  1. Oj oj med plommon! Vi satte ett plommonträd i våras, jag hoppas att de aldrig blir så mycket frukt som man skall ha dåligt samvete för. Lite lagom tack!
    Hoppas du hunnit med de du ville idag, de är ju helt frustrerande och bli så stressad.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. jag har hunnit med ungefär hälften ;-) - men det är bra det med - imorgon tar jag nya friska tag!
    kram till dig
    gisela

    SvaraRadera
  3. Oh där har du fått en fin skörd. Vårat plommonträd är lite blygt av sig iår. Men skönt tycker jag. Man får alldeles för mycket av det goa och sitter på rännan.
    Skickar med en stor kram till dig.
    Fredde

    SvaraRadera