fredag 5 augusti 2011

Här vart det fredagsmyyys....................



Vi har haft fredagsmys - eller tvång - kalla det vad ni vill men nästan 400 bullar har sett dagens ljus :-)


en av mina söta svärdöttrar o min lika söta granne o jag har bakat så in i vassen........




Vi började vid 19.30 o var färdiga till både bullbak o själ vid midnatt........puh!



Min uppgift var att röra i grytan - min granna var bossen o min svärdotter mätte upp - fram åt kvällen fick vi hjälp av lilla nr 9 som hade slagit en tand genom läppen o behövede extra uppmärksamhet
även nr 8 var på plats lite då o då men mest för att retas ;-)
I morgon ska Jönköpings Base-ball klubb spela mot Göteborg på vår plan och det är anledning till detta bullbakshysteri - vi får se om det hjälper våra pojkar att vinna!





jädrans som vi jobbar o sliter o lille Leo är i sitt esse - han ska bli bagare när han blir stor :-)

de första är klara..........


och nu vet jag inte vad som händer - men kanske tycker min dator att jag är en tråkig skit för bilderna bara försvinner - jag slutar nu innan resten försvinner med önskan om en god natt

4 kommentarer:

  1. Gud vilket bullbak. LOVE IT! 400 st. Härligt..
    Mums..
    Var det hemma hos kära dig? Fint du har det..
    Härligt med svärdöttra och barnbarn som hjälps åt.
    En bullkram

    SvaraRadera
  2. En bullkram behöver jag så här dagen efter ;-) - tack o lov så städade jag av köket innan jag skulle sova!
    Ja Fredde - det är mitt ödmjuka kök o mina kökspinaler :-)

    SvaraRadera
  3. Kära nånn vilket bullbak! Visst är de roligt att baka, men de går i perioder. På vardagar äter vi inte bullar eller kakor, men jag säger till nära och kära att komma och hälsa på oss på helgerna när vi är i Halland....och då har jag fika!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. hoppas att de vinner! Och att de förstår vilket jobb ni har lagt ner! Det måste ha doftat ljuvligt i huset!
    Ha en skön kväll!
    Ullis

    SvaraRadera