fredag 19 augusti 2011

En underbar burk :-)

Denna dag har jag känt mig på gott humör :-) - det har känts som om krafterna har kommit tillbaka!

När jag vittjade min brevlåda låg en avi med besked om paket - och då visste jag vad det var - en såpa- burk

fast en dansk sådan!

Jag har köpt den på bloggis hos Malin med bloggen "I mina gömmor"

Om du bara anade Malin  -  hur denna lilla burk tog mig ut på en resa i minnenas värld....................
När jag hade packat ur den av paketet och stod med den i handen var jag plötsligt liten - en liten tjej med fräkner -  ljust hår - långa tunna ben som satt på farmors köksbänk och åt en rågbrödsmacka med brunt farin - och på väggen precis bredvid mig hängde en såpa-burk - precis likadan som den jag stod med i handen


Det blev en ljuvlig stund av ren nostalgi - och innan jag hade sett mig omkring hade jag färdig städat halva mitt kök - bara för att säbe-burken skulle känna sig välkommen :-)

Tack du söta människa för extra presenterna som följde med - rosen sitter på burken och den lilla ljushållaren ska få plats i en liten roskruka

nu ska jag bara ha lov att betala dig för burken - den som gjorde mig så glad :-)

kram!

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt att den gjorde dig så glad! Den passar så mkt bättre hos dig, nu har den kommit till rätt ställe! Visst är det härligt när man kan åka på en minnesresa!

    Kram och ha en fin dag!

    Malin

    SvaraRadera