måndag 22 augusti 2011

Saker som berör och får mig att fundera..........

Ditt hem är som ett museum mamma - brukar mina barn säga - och till viss del ger jag dom rätt

jag har fullt av saker med historia - en historia som jag oftast inte känner till - men som får mig att fundera......... denna spiken till exempel - handsmidd - gammal - vilket hus satt den i?......
den gamla tavlan med kristet budskap - vem knäppte sina händer framför den och bad om stöd........och vem köpte den vackra svanen och fyllde den med blommor......
Vem tvättade sitt ansikte och sina händer i det vackra tvättfatet..............
Ja det blir manga tankar när jag betraktar allt jag har samlat under åren. Jag tycker om att låta händerna glida över den fina ytan på dessa gröna alsters - någon har varit lycklig för lampfoten och ljusstaken och dom gröna vaserna.........nu är det jag som bara älskar dom ;-)

Och tavlan som hänger i mitt mormors-rum...............så fin och levande - jag riktigt känner kylan och snön..........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar