måndag 5 september 2011

Regn igen............suck.........

Detta enerverande regnväder - orkar det inte!

Hinner inte med det jag ska i min trädgård..........det stör mig att jag inte får gjort det jag vill

 Men okay - jag kan ju ta lite bilder i stället ;-)

jag fick 6 rosen buskar av min svärdotter som skulle på tippen - alltså rosorna - inte min svärdotter ;-)......de låg i min trädgård och när skulle plantera dom så de för eländiga ut
Jag satte ner dom lite tillfälligt i en stor jordbunke - och dom tog sig
Så fick jag för mig att jordhögen skulle jämnas ut så rosorna åkte upp - igen  - och sattes in vid staketet

Jag tänkte i mitt stilla sinne - att detta klarar dom aldrig - men idag var jag o tittade till dom - och resultatet ser ni här på sidan




Fantastiskt eller hur :-)
Jag kände det precis som om jag fått en bukett rosor av min man - och jag behövde denna bukett för i dag har vi tagit beslut om mera avlastning - och även om det kan bli vila för oss båda - så är det en svår sorg - det gör ont att se det i ögonen - att denna vidriga sjukdom har tagit befälet i vårt liv.

Så mitt i smärtan blev jag varse detta lilla underverk :-) - rosor på två av plantorna och knoppar på resten - det räckte för att ge mig tröst!

3 kommentarer:

  1. Vackra blommor som piggar upp i vardagen!
    Jag vet inte om jag berättat det för dig men en dotter till en väninna till mig hade samma sjukdom som din man och jag har med egna ögon sett hur människan bryts ned. Det är alldeles förskräckligt!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. ja kära du - det är en djävulsk sjukdom.
    Det är en aldrig siande sorg att se en älskad människa gå under så totalt - Det är då det blir så viktigt med de små glädje momenten i tillvaron - som roserna som ideligen rivs upp med rötterna men ändå inte ger upp ;-)
    kram till dig
    gisela

    SvaraRadera
  3. Stora kramar! Även om det är rätt beslut så förstår jag att du måste få sörja, det blir ju ytterligare en förlust!


    Kram igen fina, fina Gisela!

    SvaraRadera