söndag 18 september 2011

Forbaskade skitväder :-(

Jädrans som det vräker ner här hos oss - vart en sväng till skogen med lilla vovven - vi var helt dyngsura när vi kom hem
Grått o trist är det ute
men lilla vovven ligger i sin favo-fåtölj i alla sine mystäcken - så henne går det ingen nöd på ;-)

Det är värre med mig som ska ut i "skiten" igen - fast åt andra sidan gör jag det gärna - jag ska nämligen dansa Lindyhop(jitterbugg) - o det älskar jag :-)



ja - jag får la trotsa väderGudarna - igen!

God söndagkväll till er som är inne o läser

4 kommentarer:

  1. Låter häftigt med dansen! Dansar man i par eller singel, typ Lindans?
    Vet du var de är för buske med de röda bäret, som du fotat i regnvädret? Vi har ett liknade träd/buske, som jag inte vet vad de är, men de är röda häng-bär nu på hösten.
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. man dansar i par och till ljuvlig svängig jazzmusik - ibland är det ett jefla ös på - men det är så roligt och livsbejakande.
    Busken är en BENVED och får dessa vackra bär som blir orange utanpå med något lila i mitten
    - eller är det tvärtom ;-) hahaaaa - jag ska hålla dig underättad
    kram i höstrusket

    SvaraRadera
  3. förbaskade skitväder är inget kul att vara ute i, men haver vi hundar du och jag så måste man ut i alla väder.
    Grattis till ditt elfte barnbarn. hehe
    Fint hjärta du pysslat fram.
    Blev inspirerad att göra något liknande.
    Ha det underbart.
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Hunden ser i alla fall ut att ha det varmt och skönt! Och vädret, jag det är väl bara att räkna med att det kommer mer! Höstskurarna är här!
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera