fredag 9 september 2011

Att sticka en tröja.........

Jag har fått  garn av en härlig människa....................i färger som hon tänkte passade mig bättre än henne - och jag blev bara så glad :-)

Och då satte jag igång att sticka - och efter några dagar hade jag glömt vad det var jag stickade så jag fick repa upp
Efter ett nytt försök skrev jag ner vad jag hade gjort och efter ytterligare några dagar hade jag glömt vart jag hade lagt lappen ;-) - så jag repade upp..........
Vid tredje försöket var jag smart och lade både mönster OCH mina skrivna lappar i en plastficka - och efter några dagar kunne jag inte för mitt liv begripa mig på vad jag hade skrivit - Haaaaaaaaaaa hahaha :-D


SÅ JAG REPADE UPP SKITEN!

Och nu stickar jag raka stycken och ska hitta på ett sätt att få en tröja ut av det ljuvligt gula mjuka mohairgarn som lockar mig så :-)



I dag kom denna söta väninna igen med mera garn - härligt!

Jag har i övrigt fått en nominering som jag ska ta mig an i helgen - jag är inte riktig frisk dessa dagar - tror att en förkylning håller på att hyra in sig hos mig - just nu har jag feber och ska gå och lägga mig
kram så länge <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar