måndag 19 december 2011

En enkel gnutta julstämning börjar infinna sig

Nu är granen inne - og det är första gång så länge jag har funnits till att den har fått komma på fod så tidigt

det har varit tradition i urminnes tider att granen kommer in sent på kvällen innan julafton och pyntas medan barnen sover - men nu är min Janne så pas sjuk att vi får göra om på traditionerna ......

Denna kväll kände jag för 3 stjärnor i toppen ;-) - en för TRO en för HOPP och en för KÄRLEK

Jag vet att mina barnbarn kommer att skratta och tycka att jag är galen  - det är bara så härligt!


I morgon ska jag pynta resten av trädet och då håller jag mig till traditionerna ;-)

Förresten - mitt skåp har fått på sina dörrar och andra dörrknoppar



Jaha - då var det slut för i dag - jag ska sova - jag är nöjd med dagen och att julstämningen har börjat fylla huset

4 kommentarer:

  1. Man ska göra precis som man vill när man klär sin gran.
    Jag tycker det passade bra med tre stjärnor eftersom det var tre toppar.

    Snyggt skåpet blev i vitt.

    Ha det så bra
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Giesela för din kommentar, de funkar! Har du haft problem med den också?
    Vad fint ditt vita skåp blivit. Förmodar att det är ett omålat skåp, jag tror det är bland de roligaste som finns att "pimpa" om något man haft innan.
    /Kram Anita

    SvaraRadera
  3. Tre stjärnor i topp! Kan det bli bättre!
    Gott nYtt År på dig, och jag hoppas att du och din familj har det bra.
    Ullis

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för din rara kommentar på min blogg! god fortsättning!

    kram

    Flisan

    SvaraRadera