onsdag 7 december 2011

En fascinerande upplevelse...............

I går upplevde jag en sak som gjorde mig både varm o tacksam att få vara till

jag o lilla vovven var ute o gick när vi kom till en plats där en stor flock kajor höll på att äta - när dem såg oss flög dom i väg - uton en
den satte sig på en grindstolpe och kraxade fram några små ljud - jag stannade upp - så nära att jag hade kunnat röra den om jag hade sträckt ut handen
jag pratade stilla till den o den sade små ljud tillbaka och lade sitt vackra huvud på sned - och det fantastiska hjände

Vi fick ögonkontakt!

Denna händelse gjorde hela min dag i går - och i morse tog jag dessa kort ut genom mitt köksfönster - på just kajor.................

Underbara fåglar!

2 kommentarer:

  1. Känns som att det var någon som hälsade på dig genom fågeln...
    Vackert!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. De betyder säkert något alldeles speciellt. Min syster har en bok om sådana möten....en gång var det en ekorre som "talade" med mig, men nu minns jag inte vad de betydde.
    /Kram Anita

    SvaraRadera