torsdag 8 mars 2012

I sjukdomstider kan Lego vara en god medicin............

Vi har influenza i familjen..................yngsta dottern är drabbad och likaså hennes son.
Nu är dom hemma hos morsan och blir ompyslade ;-) - barnbarnet är klart på bättringsvägen men hans mamma ligger fortfarande däkkad av sjukdom :-(

Då fick vi den goda idé - at vi skulle bygga lego - vi skulle hitta beskrivning till skeppet  "Barracuda" som barnbarnets morbror fick 1989

och det gjorde vi!


Nu ska det byggas - allt lego vi kunde hitta åkte ut på ett lakan på golvet

Som det letas bitar - även mycket små bitar ska grävas fram

här är en kanonkula!

En förmiddag och några timmar på eftermiddan och delar av "Barracuda" har börjat växa fram
Han är rent otrolig på att bygga Lego - ungen :-)
Jag får oxå vara med och det är riktigt roligt faktiskt - men jag får enbart vara "bit-letare" - Kim vill själv bygga då han klart har insett att det inte är min starka sida at konstruera skepp ;-)

Jag ska sätta mig vid symaskinen i stället!
Trevlig torsdag!

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket Lego :)) jag har en låda stående men inte på långa vägar så mycket. Men lagom för att de små ska ha att bygga med när de kommer.
    Klart han vill bygga själv :)) känner igen det där med att man bara får leta bitar. Kram och hoppas sjuklingarna kryar på sig.

    SvaraRadera