torsdag 1 mars 2012

Att sy ett lapptäcke..............

Att det kunde vara så roligt och rogivande att sy ett lapptäcke - det trodde jag inte

Jag har aldrig prövat förut eftersom det verkade vara ett slitgöra - men allt mätande - klippande och nålande har enbart varit som balsam för själen............


Nu är det snart klart - kanterna ska sys på och sättas fast och så ska det på ett bakstycke............
Det är spännande att se hur det växer fram.............



I övrigt skiner solen och livet är hur fint som helst - även om jag kämpar lite med tankar av vemod - jag ska se till att dem inte får fäste i skallen på mig

Trevlig torsdag till er som är inne o läser :-)

3 kommentarer:

  1. Hej vännen !

    Ditt överkast blir ju jättebra & visst är det härligt att få skapa & se det växa fram - älskar det ,även fast det är mycket pyssel :)
    Ibland måste man tillåta sig dessa tankar av vemod ,även om det är tufft :(
    Så mycket skönare för själen när man är ur det sen ;)

    Kramar om både dig & de dina ♥

    SvaraRadera
  2. Håller med att det är både rogivande och roligt att se hur det växer fram det man skapar.Så nu kanske dy syr fler lapptäcken :) Kramar om.

    SvaraRadera
  3. Vad fint. Lite slitgöra. Men rutor är enklare.
    Blir inspirerad av att göra en eller två till.
    Varm kram
    Fredde

    SvaraRadera