torsdag 13 december 2012



Bara för att inte glömma hur man gör så lägger jag in en bild med aningen julstämning






Den lilla ljuskaveln är söt eller hur!

I övrigt har dagen varit ganska jävlig - håller på att protestera mot nedskärningen inom vården...........man läser hemska saker som sker de gamla och sjuka som är så beroende av oss som fortfarande kan stå, gå och tala
i tisdags var det min svårt sjuke man som drabbades - man glömde honom ute i kylan i en timme eller mera

där satt han - min älskling och frös :-(

jag klandrar inte personalen som gör så gott dem kan - när man är så underbemannad som dem är så ska det inte mycket till för än fatala misstag begås

ett sådant råkade janne ut för - han kördes ut i rullstol för att röka och där satt han tills dem kom på att dem hade glömt honom - han kunde inte larma än skrika eller på något sätt påkalla hjälp

jag har varit arg ledsen och en Lex Sarah är gjord och på måndag får det bli tidningen

Ja det var mycket - men så är mitt liv för tiden


2 kommentarer:

  1. Hej vännen :)

    Kan inte annat än att svära över indragningarna inom vården !
    Alla har inte någon som kan bry sig eller anmäla - tur Janne har dig ♥
    Riktigt fina julbilder !
    Kramar till både dig & Janne ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Gisela!
    Har saknat dej mycket här!! Tänkte mailat dej och hört hur du har det....men tiden springer iväg och man håller på med massa strunt.
    Förstår att du har mycket omkring dej, utan att sitta med bloggeriet.
    Jag har inte varit så flitig på senare tid, kanske tröttnat lite. Har kollat lite mer bak-tårt-bloggar än inredningsbloggar.
    Hoppas du haft en bra jul, och nästa år har lite gott med sig också!!
    Kram Anita B.

    SvaraRadera