måndag 17 januari 2011

Vad skapar en samlare..........

För min del skapades mitt samlande  av existensiell otrygghet och oförmåga att under många år kunna lita på människor
Dessa komponenter gjorde att jag omgav mig med saker o ting - flydde in i dem, kan man säga -och  blev trygg i dem
Men i dag har mitt samlande en helt annan innebörd -  Jag har lärt att vara trygg i migsjälv - att våga lita på andra
 och ordens betydelse blir därför en helt annan
Jag skapar underbare miljöer - tar vara på saker - glädjer mig åt det vackra o njuter av historiens vingslag
I bland är lifvet bara så gott - eller hur! ;-)

1 kommentar:

  1. Lika klok som vanligt Gisela njuta av det vackra & njuta av historiens vindslag & ibland göra det som faller dig in - du är toppen & guld värd för inte bara mig ;)
    Stora kramen ♥

    SvaraRadera